Kościół Dream City wybrał konsolety i miksery personalne Allen & Heath do realizacji dźwięku podczas Nabożeństwa Noworocznego. W Kościele znajduje się ponad 4500 miejsc siedzących, ale dźwięk i obraz transmitowany jest również na żywo przez internet – dla osób, które nie mogą osobiście uczestniczyć w wydarzeniu. Zespół techniczny miał do dyspozycji powierzchnie sterujące o różnej wielkości – od najmniejszego dLive C1500, po flagowy S7000.
Pionierzy w wyborze sprzętu
Jako jeden z pierwszych kościołów używających dLive, Dream City wykorzystał istniejącą sieć audio oraz możliwość jej łatwej rozbudowy i podłączenia konsolet Allen & Heath. Powierzchnia sterująca dLive S7000 na stanowisku FOH pełniła rolę centralnej jednostki audio – była połączona z MixRack’iem DM64 i zapewniała 128×128 kanałów Dante, połączenia Waves oraz fibreACE i gigaACE dla urządzeń Allen & Heath w całym obiekcie.
Dźwięk został podzielony i wysłany do C1500 (z DM32) i Avantis na potrzeby monitoringu i transmisji. Dopełnieniem systemu był hub ME-U, który rozprowadzał sygnały audio do pięciu mikserów personalnych ME-1 oraz słuchawek dousznych Alclair, Jerry Harvey Audio, Shure i Ultimate Ears (UE). Zastosowano również bezprzewodowe mikrofony Shure Axient Digital (z kapsułami KSM8), a nagłośnienie sali zapewnił system Meyer.
Elastyczne rozwiązanie
„Konsolety Allen & Heath to najlepsze rozwiązanie, jakie mogliśmy wybrać” – mówi Jordan T. Hurt, starszy dyrektor techniczny i realizator FOH. „Integracja różnych modeli konsolet jest bardzo łatwa, a interfejs użytkownika jest spójny i intuicyjny. To najbardziej elastyczne konsolety na rynku. Przeniesienie wszystkich ustawień do Allen & Heath odbyło się niezwykle szybko i łatwo”.
Michael Lemus, dyrektor techniczny i realizator MON w Kościele Dream City w Glenndale, dodaje:
„C1500 jest niezwykle elastyczny, a miksowanie 56 śladów na tej konsolecie nie sprawia żadnego kłopotu.” Mimo niewielkich rozmiarów i wagi, C1500 nie ustępuje innym modelom pod względem mocy i elastyczności, oferując pełen dostęp do rdzenia dLive XCVI 160 × 64 FPGA za pośrednictwem 12 przypisywalnych tłumików, 19 SoftKeys, które można dowolnie zaprogramować i 12” ekranu dotykowego.
„Tak, Allen & Heath to moja ulubiona marka” – mówi inżynier Robert Salazar. „Są łatwe w nawigacji, proste w konfiguracji i mają estetyczny wygląd. Avantis nie jest wyjątkiem”. Uhonorowany nagrodą TEC Avantis zapewnia dwa dodatkowe porty I / O, które umożliwiają podłączenie wszystkich dostępnych kart rozszerzeń dLive, zwiększając tym samym możliwości integracji systemu, tworzenia splitów FOH/MON i rejestracji wielokanałowej.
Prostota i wygoda
Szczególnie przydatne w tej aplikacji było połączenie gigACE, zapewniające przesył audio i monitoring przez redundantne połączenie Ethernet z użyciem standardowych kabli CAT o bardzo niskiej latencji. To prawdziwe rozwiązanie typu plug’n play – nie było konieczności użycia komputera. Inżynier systemu Sherman Jarrell po prostu połączył dLive i Avantis kablem Ethercon, ustawił patch i skonfigurował zegar bezpośrednio z poziomu konsolety.
„Wspaniale jest słyszeć o projektach takich jak ten w Kościele Dream City” – komentuje Jeff Hawley, dyrektor marketingu Allen & Heath w USA. „Ludzie tacy jak Jordan i Michael stawiają czoła nowym wyzwaniom i dążą do osiągnięcia swoich celów dotyczących rozwoju działań kościoła, zapewniając jednocześnie wysoką jakość produkcji. Naprawdę wiele dla nas znaczy, że możemy ich wspierać i zapewnić im odpowiednie zaplecze sprzętowe”.