Wiele kościołów stara się dzisiaj wprowadzić klimat swoich nabożeństw na żywo do świata transmisji strumieniowej w Internecie. Idąc trochę w drugą stronę, Kościół Summit View w Vancouver w stanie Waszyngton (USA) chciał wprowadzić post-produkcyjną jakość dźwięku dopracowanych wcześniej i wstępnie nagranych nabożeństw internetowych do swoich codziennych nabożeństw na żywo. Po wielu badaniach mających na celu ustalenie, jak najlepiej wykonać taki projekt, postanowili po prostu pozbyć się starego systemu i zacząć od nowa z Allen & Heath stanowiącym kręgosłup systemu audio.
Łącząc dLive S7000 Allen & Heath z przodu kościoła (z DM64 MixRack) oraz dLive C2500 podczas transmisji (z DM0 MixRack), Kościół Summit View wybrał AHM-64 Allen & Heath na centralny koncentrator systemu. Pełniąc rolę centralnej matrycy przetwarzania dźwięku, AHM-64 jest sterowany za pomocą specjalnie zaprojektowanej aplikacji Custom Control, która umożliwia przełączanie na iPadzie, za pomocą jednego dotknięcia, niedzielnych nabożeństw porannych, mniejszych nabożeństw w środku tygodnia, odtwarzania dźwięku AirPlay, kluczowych funkcji konsoli dLive i nie tylko. Custom Control to bezpłatna, konfigurowalna, wieloplatformowa aplikacja sterująca, zapewniająca kontrolę nad zainstalowanymi systemami audio AHM-64, dLive i Avantis Allen & Heath. Stworzone za pomocą bezpłatnego oprogramowania do edycji Custom Control (macOS / Windows), każde urządzenie z uruchomioną aplikacją Custom Control może teraz zalogować się do systemu za pomocą autoryzowanego profilu użytkownika, po czym natychmiast zostaje pobrany i wyświetlony właściwy interfejs użytkownika.
„AHM-64 był miłą niespodzianką” – mówi Roy Fisher wykonawca z Black Collar Productions. „Kupiliśmy go, jako procesor systemowy, ale ostatecznie okazał się czymś więcej. Stał się integralną częścią systemu, ponieważ ciągłe zmiany wprowadzane do projektu przez personel kościoła i ekipę techniczną zaowocowały dodatkowymi potrzebami w zakresie sterowania, takimi jak kontrolery ścienne IP-1, bardziej złożony routing sygnału, większa liczba kanałów w jednym miejscu i większa liczba wyjść w innym miejscu. AHM poradził sobie z tym wszystkim z łatwością. Bez potrzeby skomplikowanego kodowania ani kosztownych licencji, po prostu zanurzyliśmy się w edytorze Custom Control i błyskawicznie stworzyliśmy fajne interfejsy sterowania dla systemu ”.
Podobnie jak jego bracia z serii dLive, Avantis i SQ, AHM-64 wykorzystuje technologię FPGA nowej generacji, zapewniając uznaną jakość dźwięku Allen & Heath i opóźnienie poniżej milisekundy. Silnik audio 64×64 ma moc zapewniającą dużo więcej przetwarzania niż zwykłe platformy o otwartej architekturze, w tym 8-pasmowy PEQ, bramkę, kompresor i opóźnienie na wszystkich kanałach wejściowych oraz 8-pasmowy PEQ / 30-pasmowy GEQ, kompresor, ANC, wybór źródła, ogranicznik i opóźnienie na wszystkich wyjściach strefowych. System AHM-64 może być sterowany za pomocą szerokiej gamy pilotów, GPIO i urządzeń innych producentów. Dzięki obsłudze sieciowej audio 64×64 Dante i Waves oraz maksymalnie 96 pilotom IP, obiekty takie jak Kościół Summit View mogą cały czas rozbudowywać swój system wraz ze wzrostem swoich potrzeb audiowizualnych.
Matt Robertson, właściciel firmy Black Collar Productions, dodał: „Istnieje wiele pudełek matrycowych, które wyglądają dobrze na papierze. Ale AHM-64 nie tylko zręcznie poradził sobie ze specyfikacją techniczną, ale także zapewnił jakość dźwięku w post-produkcji, do której wszyscy dążyliśmy. Jeden z głównych inżynierów FOH w kościele powiedział, że poczuł się tak, jakby po raz pierwszy założył okulary, nie wiedząc, że ma problem ze wzrokiem. Różnica w jakości dźwięku jest naprawdę tak ekstremalna. Wszyscy słyszeliśmy takie szczegóły i taką wyrazistość, jak nigdy wcześniej. Uruchamianie wszystkiego przy częstotliwości 96 kHz ze świetnymi przedwzmacniaczami i prawdziwym silnikiem audio w AHM robi ogromną różnicę. Kiedy jakość dźwięku jest na szczycie listy wymagań, odpowiedzią jest AHM-64”.