Kiedy Pinelake Church po raz pierwszy wprowadził się do swojego nowego budynku w Reservoir, Mississippi, USA, kościół właśnie przestał używać orkiestry i skłaniał się bardziej w kierunku wykorzystania małego zespołu. Teraz są bardzo współcześni i używają większej ilości gitar, które są bardzo ważne w miksie. „Przed zainstalowaniem d&b Soundscape w poprzednim systemie istniały poważne martwe punkty” — mówi Kevin Hoober, dyrektor ds. technologii w Pinelake Church. „Kiedy poruszałeś się po pomieszczeniu, miks czasami zmieniał się dramatycznie”.
„Pomieszczenie jest bardzo szerokie i ma kształt wachlarza, dzięki czemu publiczność pośrodku sanktuarium może widzieć i słyszeć wyraźnie, ale w przypadku widzów siedzących z boku obraz i dźwięk zostają rozdzielone” – mówi Nick Malgieri, specjalista d&b audiotechnik Americas. „Więc jak możemy przywrócić kreatywność i artyzm dźwięku na żywo podczas dużych imprez bez obciążania inżyniera lub produkcji? Chcemy też, aby publiczność słuchała w bardziej naturalny sposób. Taki jest cel Soundscape”.
„Naszym celem było skupienie się na jasnej, przejrzystej, wolnej od zakłóceń komunikacji przekazu, d&b Soundscape naprawdę wyszedł temu naprzeciw, dzięki intuicyjnemu, graficznemu interfejsowi.” Phil Hagood, dyrektor generalny Interise
Malgieri dodaje – istnieje 40 pozycji głośników, z których każda posiada różne sygnały wysyłane w zależności od tego, gdzie dźwięk jest zlokalizowany w oprogramowaniu sterującym. „Bardzo szybko i w bardzo prosty sposób wyzwala to pokłady kreatywności”.
„Za mikserem, jako technik, nie czujesz tej komplikacji”, zauważa Hoober. „Dzięki temu miksowanie jest łatwiejsze i, szczerze mówiąc, przyjemniejsze. Jednym z wyjątkowych wyzwań związanych z tym projektem było to, że linie projekcji są bardzo szczelne do sufitu, więc nie można było użyć długich kolumn”.
Tradycyjne systemy PA z długimi liniami array mogą mieć ogromny wpływ na estetykę. Ale Malgieri zauważył: „Soundscape pozwala nam na użycie większej liczby mniejszych systemów głośnikowych, które są całkowicie niewidoczne dla publiczności”.
Hoober powiedział, że całe pomieszczenie może korzystać z miksu systemu.
„W kościele nie ma już pustego miejsca. Stworzyliśmy środowisko do śpiewania i słuchania. Będąc teraz w pomieszczeniu z Soundscape, stoję w miejscu, które wcześniej nie było pokryte, a teraz czuję, że „to jest całkiem niezłe”, mogę tu siedzieć. Chodzi o umożliwienie słuchaczom połączenia się z każdym wypowiedzianym słowem. Mamy nadzieję, że przyniesiemy naszą wizję, naszą misję, używając Soundscape tutaj, do hrabstwa Rankin w stanie Mississippi.” Kevin Hoober, dyrektor ds. technologii kultu, Kościół Pinelake