Prezbiteriański Kościół Open Door w Herndon w Wirginii (USA) przez ostatnie 30 lat nieprzerwanie powiększał swoją kongregację i ulepszał swoje możliwości audiowizualne. Ponieważ rozbudowane wymagania dotyczące dźwięku coraz trudniej było spełnić przy pomocy coraz starszej konsoli z 2005 roku, nadszedł czas na zmiany. O poradę jaki sprzęt będzie najlepszy na potrzeby modernizacji systemu zwrócono się do lokalnego eksperta w dziedzinie dźwięku, firmy Genesis Technology, a jej odpowiedź była jednoznaczna – dLive firmy Allen & Heath.
„Projekt w kościele Open Door był doskonałym przykładem potęgi połączonego ekosystemu audio” – mówi Michael Yoo, starszy inżynier systemów w Genesis Technology. „Oczywiście dążymy do doskonałej jakości dźwięku dla kongregacji i łatwości obsługi dla kościelnych techników AV, to zawsze jest kluczowy cel. W tym przypadku ważne było również pogłębienie doświadczeń religijnych dla wiernych. Mieliśmy FOH dość daleko od muzyków, wysokie sufity i obawy dotyczące głośności na scenie, które doprowadziły do zapotrzebowania na najwyższej klasy osobiste rozwiązanie odsłuchowe.”
„To jeden z wielu obszarów, w których firma Allen & Heath naprawdę się wyróżniła” – dodaje Jack D’Angelo, współpracownik ds. wsparcia sprzedaży w SK Macdonald (SKMac). „Przejście na dLive i dodanie Systemu Personalnego Odsłuchu ME było odpowiedzią na te wszystkie potrzeby. Dobrze było również wiedzieć, że przy tak wielu opcjach sieci i połączeń międzysieciowych dla dLive, zamiana nie będzie wymagać usunięcia całej istniejącej infrastruktury. Dante, nie ma problemu. AES, jasne. Instalacja nowej konsoli i urządzeń peryferyjnych przebiegła w dużej mierze na zasadzie „plug and play”, do tego kościół może spać spokojnie, wiedząc, że w razie potrzeby przyszła rozbudowa będzie również bardzo prosta”.
Modernizacja obejmuje dLive S7000 firmy Allen & Heath z obsługą Dante w FOH, w połączeniu z Mix Rack DM48 i kartą wyjściową AES. AudioRack DX168 o częstotliwości 96 kHz zapewnia dodatkową elastyczność w zakresie I / O i skalowalność. DLive jest połączony z pięcioma 40-źródłowymi mikserami personalnymi ME-1 rozmieszczonymi na całej scenie, które są zasilane i zarządzane przez 10-portowy koncentrator monitora PoE ME-U.
„Poprzednia konsola audio została zaprojektowana w świecie sprzed iPhone’a i po prostu nie sprawdzała się z punktu widzenia użyteczności i przepływu pracy”, zauważa Yoo. „dLive jest wyjątkowy, ponieważ oferuje ponad 200 przypisywalnych pasków suwaków i dziesiątki klawiszy SoftKeys, jednocześnie nie przytłaczając całkowicie inżyniera ani nie wymagając od operatorów, aby dostosowali swoje typowe nawyki związane z przepływem pracy do możliwości konsoli. Naprawdę wystarczy tylko przeciągnąć oraz upuścić wejścia i wyjścia, aby skonfigurować system w tak samo prosty sposób, jak na iPadzie. Muzycy uwielbiają jakość dźwięku i spersonalizowane miksy na swoich urządzeniach ME, a cały system wykonał skok dźwiękowy. ”