Kiedy Pierwszy Kościół Baptystów (Watkinsville First Baptist Church – WFBC) w świętował otwarcie swojego sanktuarium wierni zgromadzeni w audytorium na 1200 miejsc wysłuchali przesłań pastora Carlosa Sibleya i śpiewali wraz z 10-osobowym zespołem. Kościół o powierzchni prawie 3 tys. mkw, został zbudowany na przedmieściach Athens w stanie Georgia.
Zrozumiałe jest więc, że centralnym elementem nowego sanktuarium jest jego system audio, który wraz z konsolą zasila system miksowania monitorów dousznych KLANG:fabrik dla zespołu, wokalistów i pastorów. System KLANG został zakupiony i zintegrowany przez firmę Spectrum Sound z Nashville, która również zainstalowała tam system PA firmy d&b.
„Klang:fabrik jest po prostu niesamowity”, mówi dyrektor produkcji WFBC Matt Hellems, który często miksuje dźwięk podczas dwóch niedzielnych nabożeństw w kościele. „Prowadzimy to jako rodzaj hybrydy; nie jest to oddzielna konsola ani powierzchnia robocza, ale nie używamy też auxów. Zamiast tego bierzemy split z konsoli i wysyłamy to przez Dante na scenę KLANG:fabrik, gdzie mamy dziesięć kanałów dousznych Shure PSM 1000. Muzycy pobierają aplikację, dajemy im hasło i wszystko gotowe. Jest całkowicie plug and play i wszyscy to uwielbiają”.
Pastor WFBC Jason Dominey komplementuje KLANG:fabrik za jego przyjazność dla użytkownika. „Wydaje mi się, że jego rynkiem docelowym są ludzie, którzy nie są inżynierami dźwięku, ponieważ każdy może z łatwością tworzyć miksy, które chce dla siebie na scenie”, zarówno muzycy, jak i wokaliści czują się bardziej wzmocnieni w kwestii ich brzmienia i wydajności, KLANG zdejmuje ciężar miksowania monitorów z inżyniera FOH, jednocześnie eliminując drugą konsolę dla monitorów. „Wcześniej tak to robiliśmy — oddzielne konsole do obsługi frontowej i monitorów — i nadal mamy te konsole w innych częściach kampusu. Ale KLANG:fabrik i obecna konsola to dla nas „następny krok” pod względem audio. Pamiętam, jak po raz pierwszy usłyszałem demo systemu KLANG i pomyślałem: „To fantastyczne”, szczególnie dla każdego kościoła lub organizacji, która musi w pewnym stopniu polegać na wolontariuszach, aby prowadzić swój system.”
Mówi też, że nie może się doczekać zastosowania KLANG’a w innych wydarzeniach, takich jak obchody Bożego Narodzenia i Wielkanocy, lokalne ukończenie szkół, koncerty muzyczne i inne, które zostały ograniczone przez pandemię. „Wiem, że immersyjny aspekt monitorowania KLANG:fabrik zapewnia muzykom i wokalistom nowy rodzaj doświadczenia na scenie i wierzę, że dzięki temu doświadczenie słuchania ich gry będzie jeszcze przyjemniejsze – zarówno dla nich, jak i dla naszej publiczności”.