Podobnie jak wiele kościołów dostosowujących się do warunków związanych z COVID-19, Winter Garden, Kościół Mosaic na Florydzie musiał ograniczyć frekwencję na swoich niedzielnych spotkaniach. Jednak pandemia nie wyciszyła sporej i entuzjastycznej oprawy muzycznej kościoła tych nabożeństw. Dwa razy w każdą niedzielę aż 12 muzyków i wokalistów zbiera się na scenie, aby doświadczyć autentycznego uwielbienia przed audytorium na 1500 miejsc.
W grudniu 2017 r., po renowacji i przekształceniu dawnego sklepu o powierzchni niemal 24 tys mkw w swoje nowe główne sanktuarium, Mosaic Church nabył swoje pierwsze rozwiązanie do immersyjnego miksu dousznego KLANG:fabrik, zainstalowane przez integratora AVnew z Altamonte Springs. Całkiem niedawno Mosaic Church dodał drugą jednostkę KLANG:fabrik, jeszcze bardziej rozszerzając to, co mogą osiągnąć wykonawcy na scenie, i znacznie odciążając inżyniera odpowiedzialnego za system nagłośnienia.
„Używaliśmy dwóch tuzinów kanałów i ośmiu bezprzewodowych miksów z pierwszej jednostki KLANG:fabrik, z kolejnymi czterema muzykami na scenie podłączonymi na stałe do szyny aux na konsoli” – mówi Jeff Amato, menedżer zespołu ds. produkcji i technologii w kościele. „Robimy tylko niedzielne spotkania i nie robimy prób w ciągu tygodnia – tylko w niedzielne poranki – więc chcieliśmy zwiększyć liczbę kontrolowanych przez użytkownika miksów na scenie i dać każdemu możliwość szybkiego i niezawodnego dostrojenia własnych miksów. KLANG:fabrik był w tym niesamowity, a teraz, przy dwóch połączonych kaskadowo jednostkach, mamy do dwudziestu dziewięciu kanałów z filtrowaniem EQ w dwunastu miksach, przy czym każda jednostka KLANG steruje sześcioma z tych miksów.
Gil Parente, dyrektor generalny AVnew, mówi, że KLANG:fabrik dobrze pasuje do kościołów takich jak Mosaic, które reprezentują bardzo energetyczny styl muzyczny. „Chcieli uzyskać lepsze wrażenia sceniczne dla swoich muzyków, dając im możliwość tworzenia jeszcze bardziej dostosowanych środowisk odsłuchowych dla każdego z nich, robiąc to z bardzo przyjaznym interfejsem” – mówi. „Te dwie rzeczy, w połączeniu z jakością immersyjnego dźwięku zapewnianego przez KLANG:fabrik, sprawiły, że jest to doskonały wybór”.
KLANG:fabrik są połączone z istniejącą kościelną konsolą frontową SSL L200 za pośrednictwem Dante, który jest natywny dla jednostek KLANG. „Ten rodzaj cyfrowej integracji z konsolą jest również świetny zarówno z punktu widzenia instalacji, jak i działania” – dodaje Parente, który twierdzi, że zintegrował to samo urządzenie również w innych kościołach, w tym Whole Life Church w Orlando.
Amato wymienia też kilka unikalnych cech KLANG:fabrik, które dodatkowo pomogły muzycznej oprawie kościoła. Na przykład tryb Engineer cue pozwala użytkownikowi włączyć dedykowane wyjście zewnętrzne i wysłać cały miks do monitorowania poza sceną.
„Dzięki temu mogę słuchać i pomagać mu w dokonywaniu poprawek bez konieczności wychodzenia na scenę i bez przerywania reszty próby” – wyjaśnia Amato. „Nie każdy na scenie ma doświadczenie muzyczne lub inżynierskie, aby wybrać dobrze zbalansowany miks, a tryb Engineer cue pozwala mi pracować z nimi jeden na jednego, jeśli potrzebują wsparcia”.
Ponadto filtr EQ umożliwia użytkownikom wybieranie i ustawianie tonów na każdym kanale. „Korzystanie z filtrów EQ bardzo pomaga w oczyszczaniu miksów” – mówi. „Na przykład możemy tłumić niepotrzebne niskie częstotliwości mikrofonu wokalisty, co może pomóc w uporządkowaniu ogólnych miksów. Jednostki KLANG również odciążają inżyniera FOH. Każdy użytkownik może mieć początkową linię bazową zapisaną jako ustawienie wstępne, co eliminuje wiele pracochłonnych prac związanych z uruchomieniem usługi lub prób i pozwala skupić się na pomieszczeniu. KLANG:fabrik naprawdę zwiększył wydajność naszego przepływu pracy, ale także poprawił sposób, w jaki działamy jako zespół.”